Första skoldagen, andra året på gymnasiet




Hej!
Idag var det första skoldagen, MEN den började ju bra. Kom försent men missade inte så värst mycket. Fick schemat idag och är inte helnöjd, varför vill jag inte berätta. Men vad ska jag göra, kan ju inget annat än gå efter det. Plus att min busskort är helt cp, kan ju inte åka hem till pappa, fast det gjorde jag ändå. För jag skulle till honom idag. Ska vara hos honom hela veckan. Eftersom jag är skriven hos mamma så kan jag bara åka till henne med mitt busskort. Men förra året fixade vi så jag kunde åka till pappa med, eftersom mina föräldrar har delad vårdnad över oss. Fast okej, jag och Natha kan ju åka hur, när vi vill. Men busskortet måste ju funka för att vi ska komma till Kisa. Så förhoppningsvis fixar både min systers rektor och min rektor det rätta busskortet till oss.

Imorgon börjar jag kvart över tio och sen får vi se hur lång den skoldagen är. Jag undrar hur jag ska göra på bussen, utan ett fungerande busskort?! får väl berätta för chauffören att jag har problem med busskortet, vilket jag har. Efter skolan imorgon iaf, åker jag antingen hem ensam till Kisa eller så åker jag med Natha, beroende på om hon väntar eller inte.

Just nu tar jag bara det lugnt och funderar på hur detta år kommer se ut. Det första jag ska fokusera på är att ta min utbildning, och verkligen gå in för det och pröva nya saker och absolut försöka lära mig och förstå. Och gå ofta till peddan och fixa mitt g i matte.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0