Planering för att fixa mina två IG



Hej!
Idag började jag kvar över tio och hade mentortid. Och Bella, som är min mentor ville hjälpa mig och två till i klassen att ta igen de kurser som vi inte har klarat. Och dom kurser jag inte har klarat är matte och engelska. Så hon ville hjälpa mig att lägga upp en planering hur jag ska göra och så att jag klarar dom innan jag slutar 2an, vilket skulle vara skönt. Så vi gick till peddan och kollade vilka prov i matten jag behövde göra, vilket är typ alla förutom ett. Och i engelskan har jag hela kusren, det är massa muntligt och läsa en bok och skit. Jag gillar inte engelska och hoppas att det går bra ändå. Och som tur är så ska jag ju bara prata muntligt för en person, vilket är väldigt skönt. Men det kan vara svårt med, eftersom jag inte känner henne. Men det ska nog gå bra.

jag tycker det känns väldigt bra att jag har fått en planering nu, för jag vill verkligen inte ha något efter mig, och det är bra om man har iaf godkänt i grundämnerna, så jag satsar på det. Så på måndag efter skolan ska jag ha matte och börja med något kapitel som inte gick så bra. Ska försöka jobba så fort jag kan för att bli klar med matten, men ska samtidigt köra i min egen takt och kämpa på och samtidigt lära mig. Och på tisdag efter skolan ska jag gå och låna en roman på egelska. Tycker inte om att läsa engelska böcker och har själv svårt att läsa. Så får se om jag hänger med vad boken handlar om.

Efter mentortiden hade vi medie kommunikation, som vi hade med Anders förra året, men som vi nu har med Åsa ist. tyvärr har vi inte Anders längre, men jag tror "Anderslektionerna" blir bra ändå, även om vi har Åsa. Det är fortfarande mycket enskilt arbete, måste komma på egna idéer, vilket jag har lite svårt med, men har ju kamrater som kan hjälpa en på traven, haha..

Efter skolan åkte jag hem till pappa och behövde inte hjälpa till på jobbet, vilket var lite skönt, för jag var trött. Men senare till kvällen så kom städerskan inom mig tillbaka för att hjälpa pappa att städa. Den senaste tiden har jag städat mest, vilket samtidigt är bra tror ja. För pappa är alltid jätte trött och stressad och det förstår ja. Hoppas han får restaurangen såld snart. det behöver han. Och vi andra i familjen.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0