Gå på stan helt ensam





Hej!
Imorse började jag kvart över åtta och hade medie kommunikation i nästan två timmar, har två lektioner efter varandra och det är likadan lektion, bara det att vi har en liten rast emellan. Men bara för att vi inte kunde logga in på datorerna så fick vi kolla på en film som heter Helvetica, vilket jag inte fatta vad det va för film. Men det visade sig att Helvetica var ett typsnitt, (SOM SER PRECIS LIKADANT UT SOM DEN HÄR TEXTEN JAG SKRIVER I) det är det typsnittet som heter Helvetica. Jag lägger liksom inte typsnittsnamn på minnet precis. Det är inte sånt jag tänker på. Men det roliga nu när jag tänker efter, är att överallt i tidningar, affisher m.m. står i Helvetica. Kvittar vart man kollar så finns Helvetica överallt.

Efter skolan idag hade jag typ 2 timmar kvar tills min buss kom. Plus att tjejerna tydligen hade en buss/tåg som gick ganska tidigt, så dom bara sprang ifrån mig när vi började närma oss rese. Så jag blev lämnad ensam. Då gick jag in till stan och kollade i affärer och jag hade absolut ingen shoppingkänsla. Hade visserligen mensvärk, men det var så tråkigt att gå ensam och så att jag bara ville hem. Men innan jag åkte hem till mamma så gick jag och köpte en liten blomma och skrev ett litet kort till henne med. Hon blev så glad så. Så var min dag, plus att det regna hela dagen idag med, piss väder.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0