Bild och form på Folkunga






Hej!
Imorse hade jag Mediekommunikation i två timmar typ. Var en ganska slapp och rolig lektion. Och vi fick redovisa Helvetica för klassen och jag tänkte att jag skulle börja visa mina bilder jag hade tagit. Hade tio st, men hade bara sju eller åtta som var rätt. Men nöjd var jag ändå.

Efter Åsas lektion hade vi lunch, helt okej mat. Mättade magen iaf, vilket jag behövde. Var grymt hungrig. Efter lunchen gick jag och Nathalie in till stan och köpte glass på donken. Efter det tyckte vi att det var dags att åka till Folkungaskolan, där vi hade individuellt val. Aldrig varit på Folkunga förut, så kändes lite pirrit att gå dit, men det var inga problem att hitta salen vi skulle vara i, det tråkiga var väl att behöva gå upp för alla 5 stora trappor, hhaha. Motion varje måndag och fredag. Det var ju också första gången eller första dagen som vi hade in-valen. Har Bild & Form och det var ganska kul idag. Tur att vi hade fint väder så vi fick gå ut och rita.

Vi fick som uppgift att rita eller skissa med kol och hitta på och kolla runt på skolgården vad vi vill måla av. Och jag valde att skissa...aa det som är på bilderna. Blev ganska nöjd och fick bra kommentar av min lärare jag har i kursen, tackar! Fick också sluta en timme tidigare, lite skönt, fast det hade inte gjort så mycket om vi var kvar en timme till, för det var en rolig lektion tycker jag.

Efter skolan blev det att gå till bussen och åka till rese, där mamma sedan hämtade mig. När vi hade hämtat lillebror så gick vi till affären och handla lite myspys till kvällen, fick en glass med. Nu blir det att bara ta det lugnt äta något gott.
Imorgon blir det marknad i Ljungsbro
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0