Tolv dagar kvar till ett nytt år!



Hej!
Det är den 20-12-2011 och om fyra dagar är det julafton och om elva dagar är det nyår, snart ett nytt år. Det känns fantastiskt. Hopps på ett bra år. Nya möjligheter kanske.

Som sagt, snart julafton och hoppas att min familj och min bästavän som jag byter julklappar med ger mig något roligt i julklapp. Är så sugen på att öppna julklappar och få nya saker. Hoppas bara att dom blir glada för mina julklappar, en av julklapparna dom får har jag ju faktiskt gjort själv, så jag hoppas att dom gillar den, för jag är nöjd, hihi!

Julen firas hos min far i Kisa, tillsammans med min bror och pappas fru Roya. Det kommer bli trevligt. Det kommer inte bli något vanligt julbord, utan mer ett julbord med det vi i den persiska familjn tycker om, pappa är inte så myket för sill och sånt, men jag är så det blir ett litet julbord men med andra rätter också, coolt va!
Såklart har vi julgran som är pyntad och julklappar under, det är ett måste med julen, oavsett kultur, men när jag var i Iran under julen i Sverige så va det ju en helt vanlig dag i Iran, vilket jag inte tyckte om, jag ville ju ha julklappar men fick inga. Istället fick jag träffa mina kusiner i Iran och det var ju faktiskt en bättre julklapp.

Efter jul åker jag hem till mamma i Gistad och är där till nyår, sen på nyår ska jag och mina vänner, hälften av dom iallafall, som jag känner, fira nyår i en lokal som ligger där jag bor, ungefär fem minuter ifrån. Jjag har försökt fixa det mesta och vill att det ska bli så bra som möjligt. Och det tror jag att det blir. Har fixat dricka, till mig själv, och annat bra till mina gäster(inte dricka alltå), en bra avslutning på året tycker ja.
Det jag är mycket glad för är att jag får tillbringa min sista dag på året med min underbara vän Josefine Landin! Vi kommer ha en riktigt trevlig dag, I promeise!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0