Jag har en tvilling?



Hej!
Jag skrev ju i det förra inlägget att jag skulle berätta om mig själv, hur jag är och så. Så det är väl dags att skriva en rad eller två då. Mina andra inlägg har ju bara handlat om vad jag gör om dagarna och så. Det ska nog bli en liten ändring på det. Ska börja skriva lite mer såna här inlägg och lite vad som helt. Mina tankar helt enkelt.

Ja, jag heter Jessica Owrak och jag är en trevlig och omtänksam sådan men det finns EN jobbig jävel som nästan bara klagar och knappt gör någontin och den jobbiga jäveln är JAG! Den jävlen är min tvillingsyster, jag har mina stunder då hon är jobbig och inte orkar lyfta ett finger. När jag säger hon så menar jag min tvillingsyster (den jobbiga inom mig). Hon är ofta väldigt lat, orkar inte gå ut och ta frisk luft om någon inte verkligen tvingar henne, men när hon är hemma hos sin pappa sitter hon oftast hemma i soffan och bara kollar på tv och det är väl bland det västa man kan göra. När hon är hemma hos sin mamma gör hon inte så mycket bättre där. Visst hon måste ju gå ut om hon ska in och äta eller gå på toaletten, där emellan får hon luft. Annars gör hon vad som helst för att slippa röra på sig. Hon har inte så många vänner i närheten där hennes pappa bor men det finns en person hon brukade, bokstalvigen brukade vara med, men som hon aldrig är med längre, den personen har aldrig tid...och hos hennes mamma finns det absolut ingen i närheten, inte när man bor utanför helvetet. Det tar fucking hundra år innan man kan komma in till Linköping. Har man bestämt med någon om en viss tid att träffas, så måste man bestämma en tid vid fem-sex på kvällen. Seriöst så hatar jag och min tvillingsyster att bo ute i Gistad. Man kan inget göra. Och det kanske bara bra att bo där ute i ingenstans, jag gör ingenting i alla fall. Men vi måste börja ta tag i det här och komma ut och tänka på framtiden.

Den personen jag mest blir förbannad på och som klagar något utan helvete rent ut sagt, så är det jag och min tvilling. Och jag kan säga att vi blir förbannade och irriterade riktigt lätt. Minsta lilla och vad som helst kan komma ur munnen. Och det kan bli bra kommentarer men oftast dåliga kommentarer. Valet är erat när man sitter och är trög och pratar strumtprat och bara sitter och aa, jag vet inte hur man ska uttrycka sig. Men det är inte kul för dom som gör mig irriterad i alla fall. Ni märker när jag är irriterad, jag lovar.

Just det, det jobbiga med att ha en tvilling inom sig, som jag har. Är att jag måste leva med den ondskan och detsamma med tvillingen om mig. Men det allrsa jobbigaste är nog att man måste höra alla klagomål, blod, svett och tårar. Sånt är verkligen jobbigt. Ena dagen är tvillingen framme, andra dagen är Jessica framme. Det märks också när vilken person är framme. Är jag på lite dåligt humör så är det tvillingens dag, är jag på bra humör så är det Jessicas dag. Bra att veta. Ibland kan jag hata min tvilling, hon bara ställer till med problem. Jag vill bara låsa in henne och slänga nyckeln så långt jag kan men ibland går det inte att hindra henne, tyvärr.

Jag får nog avsluta det här inlägget nu. Jag har säkert skrivit allt det här två gånger, men det är skitsamma. Det finns nog mer jag vill skriva, men kan inte komma på mer.

Och jag måste berätta de att jag har suttit och skrivit det här väldigt länge och för typ tio minuter sen ständes datorn av och jag fick panik. Jag var rädd att detta inlägg hade försvunnit. Hade allt varit borta så hade jag inte kommit ihåg vad jag har skrivit. Det var skitnära att min tvilling kom fram och kastade datorn i golvet eller gjorde något annat dumt. Men som tur är hade hon ingen ork för det.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer
Postat av: saraaa

heeej fin blogg! kan du inte skriva typ om vad du shoppar-kläder, killar & kärlek o sånt med? jätte söt är du!

2011-02-23 @ 01:04:17
Postat av: Jessica Owrak

Hej! Tack så mycket. Ja du, det skulle jag väl kunna göra, ingen dum idé. Tack för dina idéer.

2011-02-24 @ 23:36:32
Postat av: rashed

hahah det visste man redan döhh!! typp tagit fel på er 100 ggr

2011-03-10 @ 21:04:31
Postat av: Jessica Owrak

hahahah, men det är inte min syster jag pratar om habibi!

2011-03-10 @ 22:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0