En sväng till Lkpg!



Hej!
Idag åkte jag, lillebror, pappa och Roya till Lkpg för att handla lite mat till restaurangen och till oss själva. Plus köpa en ny kamera till pappa och Roya. Nu har jag kommit på var jag vill ha i studentpresent, en systemkamera som vi har i skolan. Har tjatat om en sån länge nu. Men tänkte att jag skulle önska mig det till studenten, smart va? Iaf, vi kollade lite i affärer och så åt vi mat på ett utländskt ställe som vi brukar äta på men det var ett tag sen nu, eftersom pappa aldrig kan komma ifån jobbet. Men idag bestämde han sig för att ta några lediga timmar och åka in till Lkpg.

När vi kom in till Lkpg så åkte vi och kollade på en ny kamera till pappa och Roya på Ikano, sedan gick vi och kollade lite i affärer. Efter det åkte vi till en affär och handla till jobbet och sedan åkte vi till ett utländskt ställe och åt mat, där vi brukade äta ganska ofta på förr. Men pappa har aldrig haft tid att åka in mitt på dagen, men idag så. Efter det så åkte vi vidare till Skäggetorp och handlade mat till oss själva.

Innan vi åkte hem så stannade vi på en rastplats en stund, varför vet jag inte. Men efter en stund så kommer lillebror tillbaka till bilen och säger att dom har hittat hallon, så jag går dit för att kolla och dom hade rätt, det fanns hallon där. Så jag passade på att plocka lite, inte för att det fanns så mycket. Men alltid något. Gott var det iaf. Efter det åkte vi hem, men när vi kom till Rimforsa så svängde pappa in på Hagströms och ville köpa blommor, det blev pelagoner. Medan vi höll på att kolla blommor så kände jag hur det kliade på benen och bröstkorgen, det visade sig att jag hade fått myggbett, medan jag plockade hallon, fy fan!

När vi kom hem igen så märkte pappa att det var väldigt mycket att göra på jobbet så han sprang in och började jobba. Så jag fick ta in alla varor, men det fick vänta, för jag var tvungen att jobba jag med. Blev ganska mycket att göra tyvärr. När man hade lite och göra så passade jag på att ta in varorna som vi hade handlat. Jaa, det var så min dag såg ut. Tyvärr så hade min bror jättetråkgt på grund av att jag jobba.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0