Fira Alicia två veckor innan!










Hej!
Imorse gick jag och lillebror upp vid nio för att vara fixade till klockan elva eller nåt och ha kunnat fixa ett dygnskort till lillebror för att han skulle kunna åka buss till Lkpg idag, men det tar tog ett tag innan det blev av att vi skulle åka. För Natha visste inte vilken buss eller något hon skulle ta, det var lite kaos. Jag fick platta mitt hår 3 gånger innan jag åkte, för det första: platta håret innan tio för att hinna köpa dygnskort sedan kom jag tillbaka hem och var tvungen att sätta upp håret och hjälpa pappa att fixa lite på jobbet. Och när jag släpte ut håret hade det blivit "vågit" utav tofsen. För det andra: platta håret igen för att ha det färdigt och sedan sminka mig. Och då var jag tvungen att sätta upp det i några minuter och då hände samma sak igen med håret, så för det tredje: plattade håret och satte aldrig upp det igen. Punkt!

Sedan var det dags för lillebror och mig att gå till bussen och åka till Lkpg och möta Natha på rese för att sedan åka vidare till Vidingsjö där Angelica bor med familj. Natha hade fixat en Hello Kitty tårta till Alicia, vi tänkte komma och fira henne två veckor tidigare för att Natha och Johannes inte kan komma på hennes kalas. Alicia tyckte att tårtan var jättefin, men hon ville också förstöra den ganska fort. Men hon var duktig som inte gjorde det. Jag är ingen tårtälskade, men den var god för att vara Hello Kitty, hah!

Efter att vi hade ätit lite go-fika och lekt lite så Angelica att vi kunda gå till en lekpark som hon hade hittat på internet, tokfia som hon är. Så vi tog på oss skorna och gick ut i solen och fick gå en liten bit för att komma fram. Men det roliga var att Angelica aldrig hade gått dit själv med barnen så hon visste inte överhuvudtaget om vart den låg. Men så småningom så hitta vi parken. Det var ett väldigt mysigt och fint ställe. Men också väldigt varmt. Det skulle ju bli dåligt väder. Så jag tog på mig jeans och svart linne...jag höll på att dö idag! fyyyy... Innan vi gick hem igen så satte vi oss och lekte med en boll och passade, vilket blev väldigt roligt. Det fanns också en flicka där som gick mig på nerverna, drygare unge får man leta efter. Hon började mucka med min bror, framför oss. Jävla unge! men men...sedan gick vi hem och åt glass, mums!

Sedan var det dags att gå till bussen som skulle ta oss till rese så vi inte skulle missa bussen hem till Kisa. Men allt gick bra och vi kom hem så bra så. När vi kom hem så gick jag och bror hem medan Natha gick till en kompis en stund, eller det lär ju bli ett tag eftersom klockan var halv nio när vi kom hem. Jag och lillebror åt när vi kom hem för vi var så hungriga. Sedan var det dags att se på en film som gick på 4an. Och nu kollar vi på Catwomen på 5an. Och det blev hack i tv på grund av vädret vi har nu, det spöregnar och åskar. Vilket underbart sommarväder, yay! Ha en bra natt, sov gott!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0