Handlat lite inför framtiden!










Hej!
Gick upp vid halv nio imorse och tvätta mitt hår för att senare äta frukost och göra iordning mig sen när mamma kom tillbaka efter att ha varit hos tandläkaren med min lillebror. Och så här såg jag ut idag! Framåt klockan tolv åkte mamma och jag till Linghem station och hämta Natha och åkte sedan vidare till Ikano Huset och bytte min poncho som jag köpte i torsdags, den hade gått sönder lite. Och jag fick den bytt med. När vi kom till Ikano så stannade vi ute en stund för att vänta på min andra syster Angelica med hennes två döttrar. Men när vi hade väntat i en halv timme eller nåt så pallade jag inte vänta mer så jag sa att nu går vi fan in och kollar lite i affärer eller nåt. Och när vi precis hade kommit in så ringer min mobil...min syster ringer och säger att hon hade kollat jättefel. Hon var på rese när hon prata med mig. Så det skulle ta typ en kvart, tjugo min innan hon var på Ikano, så hon tyckte att vi kunde gå in så länge. Och jo tack. Det hade vi ju då redan gjort. Så vi gick och bytte min poncho så länge. Sedan var hon framme. Det blev att kolla på lite klädaffärer och själv fick jag bara kolla. Eftersom jag inte hade några pengar. Men blev bjuden av mamma på mat(buffé på Chili), mums! Efter det började klockan bli lite mycket och vi skulle ju hinna gå inne på Ikea för att jag skulle handla lite för mitt presentkort.

Det jag tyckte kändes viktigast att köpa nu när det är som billigast är ju tallrikar, det blev ett brun sett, 6st vanliga tallrikar, 6st mindre tallrikar och 6st lite djupare tallrikar, 2st rektangulära fat i brunt, 6st bruna koppar, 6 av varje i ett bestik sett, 6st glas, 1 salladskål, 2st skärbrädor & 3st saxar! Det var mitt fynd för 547kr, fast jag hade bara 500kr på presentkortet, så jag fick betala resten med mitt egna kort. Men det var ju inte så farligt.
Fy va jag bara ville fortsätta plocka inne på ikea. Vill jättegärna flytta hemifrån nu. Är jätte sugen. Fast man måste ju ha möbler och sånt med. Men att redan börja köpa saker till framtiden som 17-åring tycker jag är riktigt bra. Lika bra att börja ju innan det blir dyrare. I framtiden skulle jag supergärna hitta en kille som man kan bo med, och då menar jag pojkvän. Varför inte killkompis med. Men helst en pojkvän. Men jag skulle också kunna bo ensam, men det är inte lika roligt kanske. Men förtillfället kanske. Längtar tills jag går ut gymnasiet och kan skaffa mig ett eget ställe att bo på. Då jag har skaffat ett förhoppningsvis bra jobb och får bra lön på så jag klarar mig med mat och hyra. Har man en partner så kanske det blir ännu bättre med att betala hyra och mat, hihihi!

Efter att ha handlat på Ikea var det dags att åka till ett företag som heter Oriflame som min mamma själv var säljare på. Hittar som vanligt mycket smink,parfymer och krämer som jag vill ha. Hitta till och med en stor väska som jag ville ha. Den kosta bara 100kr. Men hade ju inga pengar med mig så kunde ju inte köpa något, synd! Men jag fick en god pastasallad iaf. Den va god!

Nu ska jag se om det är något roligt på tv och se vad folk har skrivit på FB. Ha en trevlig måndagskväll!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0