Hejdå Finspång, Hej Kisa!





Hej!
Idag var det en ganska seg och lite tråkig dag. Natha hade bestämt sig för att städa hennes och Johannes övervåning, vilket inte jag var så sugen på, men men...vad gör man inte för sin syster. När vi var klara med det, satt jag och Natha till slut och spelade kort medan Johannes och Filip var och badade någonstans. Eller dom tog bara ett dopp, kanske inte. När dom kom tillbaka så var klockan halv fem och det var dags för mig att gå till bussen som skulle ta mig till Norrköping och därifrån skulle jag ta tåget till Linköping och sedan en buss eller tåg till Kisa. Men med lite tur så ville Johannes åka in till Linköping och köpa en turbo eller vad det var av en kille som var med på träffen igår. Så jag fick åka bil in till Linköping ist, och det gick fortare med.
Innan vi hade lämnat Finspång hoppade vi in i affären och då hittade jag och Natha rädisor som bara kostade 1kr per knippe. Så Natha köpte 5 st till pappa som jag skulle ta med hem till Kisa och så öpte hon 2 st till sig själv. Vilket kap!

När vi sedan kom till stan var det en halvtimme kvar innan mitt tåg gick. Så vi stannade på rese en stund och tog lite luft och smakade på rädisor, hahaha! fast jag gjorde inte det. När klockan närmade sig tjugo över sex gick jag till tåget och satte mig i en lugn och skön vagn. Det kändes så skönt att bara sätta sig på ett lugnt ställe och lyssna på musik. När jag kom hem till Kisa var det dags att jobba igen tänkte jag, så jag tog på mig kläderna och var redo att jobba, men jag behövde inte göra något, så det var skönt. Men jag fick vara med och städa allt sen, mindre roligt. Men imorgon blir det nog jobbigt.
TUSEN TACK FÖR ALLT VI HAR GJORT NÄR JAG VAR HOS DIG I FINSPÅNG, ÄLSKAR DIG SYSTER! <3
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0