Hjälpte en gubbe med glasögonen!




Hej!
Idag blev det att hänga med mamma till jobbet, eller hoppa av vid Rimforsa station för att sedan hoppa på tåget mot kisa. Skulle bara hem till pappa och hämta mina saker, massa kläder! Så det blev att släpa med sig en stor väska fullproppad, min handväska med saker i och en liten påse med syrrans skor som inte fick bli mosade. Hade lite ont sen. Innan jag skulle tillbaka till Rimforsa igen för att åka hem till mamma igen på kvällen så tog jag något gott att äta. Nu när jag har bestämt mig för att ändra på min kost så hade jag ju tur att det finns goda rätter att äta, även för såna som inte äter bröd, potatis och sånt. Visst ser det gott ut?! hahha. Det var skitgott iaf. Kebabsallad heter det med andra ord!
När jag skulle åka till Rimfora så är det tre killar som ska gå på bussen med. Två av killarna har busskort och den tredje tänkte planka, men shit va busschaförren blev arg. Han tyckte att killen hade en dålig attityd och massa. Men han fick åka med ändå. Även att han inte tillåter det på hans bussar som han kör. Jävla snorunge! killen alltså

Sedan kommer jag till mammas jobb och jag måste sitta och vänta på henne i en timme. När jag kommer till hennes jobb är hon inte där, men vill mottagen av hennes kollega. Så jag sätter mig i köket och väntar på att den långa timmen ska gå. Helst plötsligt sitter jag själv och hör sedan att en av de boende kommer med rullstolen och försöker prata med mig. vilket jag tycke va lite läskigt, kanske elakt sagt. Men är inte van att vara vid gamlingar och så. Men jag försökte att inte prata med honom. För jag vågade inte. Sedan ville han att jag skulle hjälpa honom till toaletten, men hallå? jag ska bara Nej, jag kan inte. Han skulle tydligen göra nummer två på toalettn. Fan jag kan ju inte hjälpa honom. Och efter en stund så vill han att jag skulle putsa hans glasögon, men jag gjorde inte så mycket hjälp på dom. För dom var jätte jätte skitiga. Men jag klarade mig sen.

När mamma och jag var på väg hem till Gistad, så såg vi att det var så mörkt mot Lkpg. Men när vi kom till Brokind så började det regna så in i helvete. Det bara öste ner. Och sen när vi kommer till Tallboda så är det helt snustorrt. Det är så skumt att det bara har regnat på vissa delar av Lkpg.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0