Jobba igen!



Hej!
Idag gick jag upp vid halv elva och tänkte att jag går ner och börjar hjälpa pappa vid tolv, men han ville att jag skulle komma ner redan vid halv tolv eller nåt, så jag fick göra iordning mig lite och ta på mig jobbkläder och börja jobba. Och som vanligt blir det mycket och göra och jag blir sjukt varm och får bensmärtor på grund av att jag inte är van vid att jobba så fort och så. Men så här är det i restauranger. Och visst, det är kul att pröva på olika saker. För man lär sig mycket. Nu när jag har jobbat inom restaurang, så kanske jag har lite lättare för mig att laga mat när jag flyttar hemifrån. Alltid bra att kunna.
Jag jobbade väldigt hårt idag och det märktes nog. Började tolv och slutade ungefär sju, kände att jag behövde en liten paus där, och så fastnade jag i tvn. Skulle gå ner och hjälpa till med städningen, men det var fixat när jag kom ner, så jag gick upp igen och hoppade in i duschen. Sköööönt! Mer än detta har jag inte gjort. Eller jag har gjort för mycket idag. Har faktiskt jobbat för många timmar. Men det är ungefär 9-10 timmar jag jobbar varje dag. Kanske inte så vanligt hos en 17-åring, men så är det när man hjälper till hos sin pappa som behöver all hjälp han kan få. Och visst vil jag inte sitta på övervåningen och vara lat, även om jag hade tyckt om det mer. Jag har ju trots allt sommarlov. Men vill man tjäna lite pengar så måste man ha sommarjobb...som jag!
Peace!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0