Jobbat!



Hej!
Imorse, eller mitt på dagen. Vaknade kvart i tolv och gick upp pch åt frukost. Skönt att sova så länge. Vaknade och bara kände så skönt det var att ha en lång helg, ingen skola, ingen stress.

Men senare, vid typ fem ringer pappa mig från nedervådningen och vill ha hjälp med disken. Jag går ner och är snäll och hjälper till. Sedan behövs jag ännu mer och måste ta bestänllingar och grejer. Först vågade jag inte svara. Det är ju alltid svårt att svara första gången. Men sedan tvingade jag mig själv att pröva svara. Och min röst blev darrig men det gick bra. Så jag fick svara i telefon och ta beställningar massa gånger idag. Det var jättekul. Fast jag måste nog sätta mig och kolla igenom vad alla pizzor och allt heter. För det var någon som sa en pizza jag inte visste fanns. Så personen fick upprepa samma pizza typ 3-4 gånger innan jag fatta vad han sa, hahaha! Plus att jag måste kunna skriva förkortningar på allt. Det värsta med mig och en beställning är att jag har svårt med att skriva ner samtidigt. Men än så länge så har det gått bra.

Det jag fick göra ikväll va att hämta disken, fylla på grönsaker och hämta mat från frysen, servera gästerna, svara i telefonen, göra beställningar. Som typ: sallader, kebabtallrik och kebabrulle. Det gick jättebra. Men en gång så kändes det som att jag hade hört fel på ett samtal. Dom sa kebabtallrik, men efteråt så tänkte jag: "va det kebabtallrik eller kebabsallad?" Men som tur var så hade jag skrivit rätt, det var kebabtallrik, hahaha! Sedan var det någon som sa en pizza jag inte viste fanns, som jag berätta tidigare, han hade bråttom med att lägga på tror ja, för jag hann inte säga hur lång tid det skulle ta och så försökte jag få honom att säga en gång till vad han ville beställa. Men han bara la på luren. Konstig kille, haha.

Det var så himla stressigt så det var inte sant. Sprang ju fram och tillbaka hela tiden. Det ringde där, och jag skulle hämta de och dom roparde på mig och aa...massa hela tiden, så nu är jag helst slut. Ska väl kanske hjälpa pappa imorgon med. Ska ju sommarjobba hos pappa med. Så nu känner jag mig mer trygg i vad jag ska göra. För innan så vågade jag ju inte svara i telefon. Vilket är bra om jag vågar, eftersom pappa och Mohammad gör pizzor. Så då behöver dom mig som kan svara i telefon. Har ju haft ont i min handled i över två veckor snart. Men kommer nog ha ännu ondare nu, eftersom jag har lyft och jobbat med händerna jättemycket nu. Jaja, det är så det är när man jobbar inom restaurangbranchen! ^^

Nu blir det att ta ett stort glas med vatten och is och sitta och spela kort med min lillebror. Kanske ta något att äta med. Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0