Jobbigt, jobbigt!



Hej!
Dags att skriva lite mer om mitt stressiga sommarjobb som jag ska ha i ungefär en månad till. Vilket härligt sommarlov jag har. Idag har jag jobbat hårt som dom tidigare dagarna den här veckan. Vaknade med lite ont i halsen, tror det berodde på att balkongsdörren var öppen inatt och att jag låg brevid på en madrass. Men men, det påverkade inte mitt arbete. Men ont i hälsenan har jag fortfarande. Det går inte att ta bort. Och det lär ta tid innan det läker, eftersom jag går fram och tillbaka hela tiden. Den enda tiden hälen får läka är när jag sover. Och det är bara några timmar... okej 11 eller 12 timmar per natt. Men så har jag fått riktigt ont i ryggen med, p.g.v att jag bär tallrikar hit och dit och lyfter "brickar" eller vad man ska kalla det. Och det blir lite tugnt för en 17-årings rygg som inte brukar lyfta tugna saker så ofta. Men men... allt gick som vanligt bra idag, bara det att jag nästan dog av värme idag med. Samma som igår. Så jag stoppade mitt huvud i frysen en stund för att svalka mig. Pappa tyckte att jag var jätte duktig idag. Han tycker jag är jätte duktig på att göra sallader och kebabtallrikar och så. Och det är kul att höra. När man har fått göra samma sak några gånger, så kan man tillslut allt.
Min fantastiska pappa åkte och köpte tandkräm och halstabletter till mig förut så nu kan jag borta tänderna så dom blir ännu finare. Och så kan jag laga min hals med lite halvtabletter, haha! 
Aajuste, måste berätta två saker. Det första är: Det kom in en kille som skulle äta pizza. Vanligtvis så brukar kunderna komma till in till oss och beställa. Men den här killen frågade mig(när jagvar ute och plocka disk) om jag tar emot beställningar. Och jag bah: aa, men vänta lite. (eftersom jag hade massa disk i händerna). Sedan går han och sätter sig och vill att vi ska gå till honom och ta beställning. Men hallå, du är inte från Kisa, det märks. Men men...vi tog hans beställning...vid bordet han satt vid.
Det andra jag ville berätta är: Det kommer in fyra eller fem mörka män. Asså, dom betedde sig som djur. Dom skulle ta pizzasallad och slängde salladen över hela buffegrejen och så droppa dom spat överallt. Asså herregud! Sen så hade vi ganska mycket beställningar. Så det tog ett tag innan dom fick sina pizzor. Efter en stund kommer dom fram till där man beställer och frågar om dom kan få sina pizzor snart. Våran pizzabagare bah: Snälla, ni är inte ensamna här. Vi har mycket att göra. Vi kommer med eran mat snart. Herregud, männen var djur, jag skojar inte. När jag skulle hämta deras disk när dom hade gått, asså shit...sallad på bordet, stolarna stod en meter från bordet, smulor överallt. Hoppas dom aldrig kommer tillbaka. Vilka djur!
Så, nu fick jag med det jag ville.

Snart eller om en stund blir det att åka in till Lkpg och äta på donken. Helst skulle jag vilja ha en sallad där, men jag tror det bara kommer stå nattmenyer när vi kommer fram. För klockan lär ju bli framåt tolv när vi är där. Efter det åker vi hem igen och sover. Lär nog somna i bilen efter att ha jobbat en sån här varm dag. Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll, peace!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0