Kanot & Festival!








Hej!
Efter att ha haft ett litet lov innan man slutar skolan så hade min klass en liten stund tillsammans, ute i Värdnäs och paddla kanot. En kanot som rymmer 10-16 personer. Alltså en STOR kanot. Det gäller att samarbeta om man ska komma någonstans med den där. Först skulle vi få ut den på vatten så att vi kunde komma iväg. Och det gick sådär...Efter ett tag började några i klassen sitta och klaga på att vissa inte paddla. Men blir man trött i armen så måste man få ta en liten paus. Ble irriterad faktiskt. Orkade inte lyssna och körde mitt eget rejs.

Efter att ha hittat ett litet kryphål att grilla och ta det lugnt på så vare dags att paddla lite till. Och helt plötsligt gick det helt enkelt bättre att paddla. Allt gick mycket fortare. Kanske gick det bättre när vi hade fått lite energi tillbaka. Btw, fan va min mat va god: grillad lyckling, potatissallad och beasås, mums! Lekte att jag var en säl eller något med, hahah. Sedan vile tjejerna att jag skulle leka dinosarie igen, men där tog dert stop såklart! ville inte skämma ut mig igen, hihi!

När det var dags att åka hem så skulle jag och Jossan åka in till Lkpg och bara med på Vattenkrigsfestivalen 2011. Men det började ju regna och åksa redan vid nio på morgonen, sedan innan vi skulle dra oss hem då, då visade det sig att regnet hade nått Lkpg. Så Jossan ville inte vara med på vattenkriget längre. Så jag fick åka dit själv. Som tur var så var ju min syster där någonstans. Så jag va med henne lite. Blev inte att jag var där så länge. Var där i mindre än en timme. Men blöt blev ja. Man ville ju se BigBrother deltagarna. Men såg dom aldrig. Det räckte med att jag hörde dom i mikrofonen ist. den som vann med snyggaste klädsen vann en OnePiece. Soft!

När det var dags att åka hem från Lkpg så åkte jag med Vickan till Kisa. Hon skulle stanna på donken för att köpa en milkshake. Och hon ville bjuda mig, så jag fick en McFlurry Ballerina Kladdkaka. Fyfan va god den var. Ni måste testa!
Det började att blixtra och så när vi var på väg till Kisa och fan va blixtrar det kom. Jag började filma allt. Fick med några blixtrar. En syns jätte tydligt, fräänt!

BTW så var det 4000 peroner på vattenkriget, så vi har slagit rekord! :D
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0