Tandläkaren 21/6





Hej!

MIN UNDERBARA SYSTERDOTTER ALICIA PÅ FÖRSTA BILDEN! <3
Fick gå upp ganska tidigt idag och äta frukost och sedan borsta tänderna och ta sköljmedel(Flux) för att sedan åka till tandläkaren och laga ett hål. Dom hade tänkt att ta bedövning men jag hatar sprutor i munnen så jag sa att jag ville pröva att laga tanden utan bedövning. Och jag tänkte: Skitsamma och jag tycker det är obehagligt, jag tänker inte ha den där jävla bedövningen! Visst det blev förjävla obehagligt med borren, men jag klarade mig. I'm a strong women! När tandläkaren hade borrat lite och så, då kom det fram någon metalliknande sak, och när hon tar fram den så säger hon att hon ska sätta in en form runt tanden eller vad hon gjorde och jag tänkte: Okej! Men när hon hade knölat ner den i käften på mig så börjar hon dra åt den där skiten i munnen på mig så det stramar till något ordentligt i käften på mig. Kändes ju som att tanden skulle krossas, fyfan va ont det gjorde. Har aldrig varit med om något sånt förut. Sen när hon hade dragit åt den, så kommer hon med något som såg ut som en orange sticka och tryckte in den i tanden på mig. Jag trodde hon försökte dra ut mina tänder. Det hade ju varit bra om hon berätta vad hon skulle göra, så jag var beredd, men nehe då. Här trycker man så man går av. Det jag inte gillar hos tandläkaren är att BORRA, BEDÖVNING, HA TORR MUN och BANANFLOURskiten man får. Den är så äcklig! Men allt gick bra hos tandläkaren, var närvös innan jag kom fram eftersom jag visste att jag skulle borra. Det är det värsta som finns!
På torsdag ska jag göra typ samma sak på andra sidan. Och fyfan för den där metallsaken som hon ska plåga mig med. Hon kommer säkerligen göra så på andra sidan. Men nu vet jag hur det känns iaf. Så nu är jag beredd.
När sedan min lillebror skulle till tandläkaren senare idag så tyckte jag det blev jobbigt. För jag tycker så synd om min bror när han ska behöva ta bedövling och han får panik. Som idag, så skulle han få bedövning och laga en tand lite, sedan var han tvungen att dra ut en tand som visserligen gjorde ont och som tur var en mjölktand, så det gjorde ju inte så mycket att hon drog ut den. Men det måste ju ha gjort skitont. Eller det fatta jag att det gjorde eftersom han skrek så in i helvete efteråt. Men som tur var så märkte han inte att hon hade dragit ut tanden förns hon hade den i tången med tanden i, då blev han jätte chockad och ledsen och började gråta och skrika jätte mycket. För troligen kom smärtan efteråt. Efter att min bror hade varit hos tandläkaren en stund, så började jag känna mig jätteyr och tänkte att lite vatten skulle hjälpa. Sedan satte jag mig på golvet och då frågade mamma vad det var med mig. Då sa jag att jag kände mig yr eller nåt. Då säger tandläkaren att jag ska sätta huvudet mot eller mellan knäna och bara ta det lugnt. Jag gjorde det och det gick sådär. Men helt plötsligt började jag bli skitvarm och typ svettas en kort stund. Sedan gick det över. Skit konstigt. Det kom så plötsligt.

Efter att jag hade varit hos tandläkaren så åkte mamma och jag till min syster Angelica och skulle fixa hennes gardiner. Blev bjuden på en banancheesecake som Daniel hade gjort, den var skitgod! Det är den enda cheesecaken jag kan äta. Gillar ingen annan. Sedan blev det att hjälpa till lite med gardinerna. Jag och syrran skulle samarbeta med att mäta upp och klippa. Men det gick sådär, för hennes gardiner var så sliskiga, det var ett sånt mjukt tyg så det var svårt att mäta. Men det gick väl ganska bra. Efter att ha varit där och fikat och fixat gardiner så åkte vi och hämta lillebror på fotbollskolan och åkte då till tandläkaren för att han skulle dit som jag nämde för en stund sen. När vi var klara där så åkte vi hem och jag drog till Linus och kollade på film och hade skoj! Hade faktiskt jätteroligt, hihi!

Imorgon blir det kanske att hitta på något med Linus igen, om han har lite tid för mig. Men det är sånt som märks. Annars ska jag baka bröd. Ett bröd som man kan äta om man vill gå ner i vikt, alltså ett nyttigt bröd som inte innehåller stärkelser eller något sånt. Det enda som behövs va väl typ Philadelpfiaost, ägg och något mer. Hoppas bara att dom blir goda, HAHA! och imorgon ska jag också planera lite inför midsommar.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0