Tandläkaren 23/6




Hej!
Idag blev jag väckt av min syster på telefon. Visserligen var klockan halv elva när hon ringde mig, men ändå. Hon ville veta när jag skulle till tandläkaren, men jag sa det att jag har ingen aning, för jag har tappat bort lappen om tiden. Men fick vänta en halv timme på att man skulle få ett sms om en kallalse. Tiden jag hade fått var 13:50. Så jag fick fixa själv så jag kom till Linghem station. Skulle vänta på mamma där för att hon skulle hänga med till tandläkaren. Men hon blev för sen, så jag fick gå till tandläkaren själv. Det tog typ tio minuter, en kvart att gå från station. Jag kommer dit och sätter mig och väntar. Det var ganska segt. Fast jag längtade inte precis att få sätta mig i stolen igen.

När jag satte mig i stolen var jag tvungen att fråga om dom skulle göra samma sak igen, fast på andra sidan. Och tyvärr så skulle dom det. Fy! Men det gjorde inte lika ont med formen runt tanden den här gången. Men det som gjorde mest ont, var när hon började borra och sedan "fylla" tanden med massa grejer. För då skulle hon pressa ihop det och trycka med en platt grej, och det blev obehagligt kan man ju säga. Men jag sa inget. Jag ville bara att vi skulle bli färdiga. Och det roliga var att det bara tog tjugofem minuter den här gången. När jag var färdig där så fick jag stå och vänta på mamma i en kvart, tjugo minuter. Fy va seg hon var på att komma.

Efter det var det äntligen dags att åka till Norrköping, där Natha och Johannes skulle hämta mig. Men tyvärr var mamma för seg i affären, så jag hade missat mitt tåg. Så fick sitta och vänta i en halv timme på att tåget skulle komma. Men men tänkte jag. Jag kommer ju iaf till Norrköping.
När jag kom till Norrköping fick jag vänta på Natha och Johannes ett tag. Efter en liten stund kommer dom och det visade sig att dom hade med sig någon. Det var Maria. När dom hade hämtat upp mig åkte vi och åt pizza. Jag beställde en kebabpizza, men fick en kebabrulle. Vilket inte gjorde så mycket, för det var ju ändå kebab, hihih! Sedan åkte vi till centrum och kollade lite i affärer och bytte Johannes shorts. Vi var inne på New Yorker och jag hittade en jättesnygg bikini som jag hade köpt om jag hade haft pengar. Ingen tvekan. Sedan åkte vi äntligen hem. Var så trött efter tågresandet. Varför vet jag inte. 
Det var väl vad jag hade att berätta om denna dag, ha en fortsatt trevlig dag!
Kiss and hugs / J. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0