Midsommar 2011!













Hej, trevlig midsommar!
Min dag började med att jag, Natha och Maria, plus hundarna var ute och plockade blommar till våra kransar. Vi trodde inte vi kunde få ihop tre krandar av de blommor vi hittade, för det var inte så mycket blommor där vi gick. Och jag fick blomcut, inte papercut, utan blomcut. Därför har jag tre plåster på fingrarna, hahhaha, pinsamt! Män som tur var så hade familjen Carlsson och mormor blommor som vi kundeha i kransarna. Så kransarna blev väldigt fylliga. Och jag blev väldigt nöjd med min krans.
Sedan blev klockan jätte mycket och det var dags att göra iordning sig för Stenviken och dansa runt midsommarstången. Jag måste säga det att Natha gjorde mig väldigt snygg till midsommar. Hon är bäst! För min del blev det inget dansande runt stången, även om det hade varit roligt att vara med. Men det var lika trevligt att sitta brevid Natha på en filt i gräset. Sedan när vi hade ätit sill och potatis var det dags för tipspromenad. Och jag, Natha, Maria och hennes kompis tog barnfrågorna, för vuxenfrågorna kunde inte vi, hihi! Men tyvärr vann vi inte. När vi var klara med det så var det 5-kamp som gällde. Jag var med och tävlade. Men jag fick inte nog med poäng, tyvärr. Men det var kul iaf. När vi var klara med det så orkade inte vi vara kvar, så vi åkte hem till Filip och grillade KÖTT!
När vi kom hem till honom så började det regna lite, men som tur var så regnade det inte så mycket, så vi kunde grilla. Det blev flintastek med chilipotatissallad. Men den var inte så stark, men den var iaf god. Till det blev det lite chips med. Mums! När vi hade ätit klart och frysit klart ute på altan, gick vi in och spelade Uno. Och under pauserna tatuerade Filip Natha och Johannes. Det blev skitsnyggt. Han är riktigt duktig på att skriva.
Innan det var dags att åka hem, blev vi sugna på att kolla på en film. Det blev att kolla på Jönssonligan och äta chips och dip i mörkret. Efter det var det dags att åka hem och sova. Och så fick det bli. Så var min midsommarafton. Hoppas ni andra som läser min blogg också har haft en bra midsommar.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0