Bildmixaren Jessica!

bildmix, det fixa jag!


Lyxmilkshake & chilicheese!


Hej!
Det var segt att komma upp ur sängen imorse. Men tillslut ko jag och Natha upp. Trodde att vi skulle missa bussen. Vaknade ju sent, hittade inte kläder som jag kunde ha på mig, hade inte packat min väska som jag skulle ha med mig till pappsen. Men det löste sig som tur var.

Dagen börjar med att vi har rörlig bild med Classe, fast vi egentligen skulle ha svenska. Men den här dagen blev ändrad. Vi började med att ha rörlig bild, där vi ska filma en saga, där en är berättaren och ska läsa till "tittarna" samtidigt som hon/han blev filmad, två kameror filmar bilderna som tillhör sagan. Och sagan heter Tomtebo barnen. En gammal klassiker, hahaha! Det är många som måste hjälpa till med att filma det här. Först har vi berättaren, två stycken som byter bilderna som blir filmade, tre kameramän, vid det här tillfället "kvinnor", bildproducent, bildmix (det jag var idag), ljudmix och något mer, minns inte allt. Men det är jättekul. Jag var ju bildmixer och det var jag som bytte bilderna som skulle vara med i inspelningen. Men...vi måste göra oom precis allt på måndag, för att vi hade inget ljud på när vi spelade in. Vilket vi märkte när vi skulle lyssna på det. Det var Astrids fel, hahaha! Men det är helt okej för mig, för jag vill gärna vara bildmixer igen. Det tyckte jag var askul.

Efter att ha haft rörlig bild i ungefär en timme var det dags att gå till Elsas teater eller vad det hette. Någonting med Elsa iaf. Vi skulle iaf kolla på en teater. Den var helt okej. Den enda jag tyckte var rolig var "Lasse", han spelade ADHD-Lasse, farmor och en dektetiv. Minns inte namnet. Jag satte mig brevid en jobbig kvinna, hon satt och stampa med sina klackskor i golvet och höll takten till musiken. Vilket var irriterande, eftersom det skaka på hela våran rad. Och kvinnan satt och skratta åt allt med. Det var ju inte alltid så roligt som hon tyckte. Men som sagt, teatern var helt okej. Sen var det bara att springa tillbak till skolan och äta mat, vi var skithungriga. Hade ju inte ätit någon mat innan vi gick dit. Fy, det var inte okej. Vi fick sluta vid ett ungefär, efter teatern. Men det blev att springa till skolan typ. Blev att äta lite wokade grönsaker med nudlar.

Efter skolan kom pappa och hämta mig. Då åkte vi till Max direkt och åt mat. Men jag var inte speciellt sugen på hamburgare, eftersom jag hade ätit precis. Men det blev en jordgubb lyxmilkshake och chilicheese, mums! Annars ikväll har jag inte gjort så mycket. Kollar nu på Let's dance, sen blir det Parlamentet och kanske göra en skink, ost, räk alla Jessica sallad eller något på det. Hade bra!
Kiss and hugs / J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0