Utvecklingssamtal



Hej!
När jag vaknade av mitt alarm på mobilen tänkte jag bara: NEJ!!, jag vill inte till skolan. Men jag har alltid varit en sån person som skiter i om jag är lite små sjuk eller förskyld, jag går till skolan ändå. Jag har nästan aldrig skolkat och det är jag glad över. Jag får min utbildning. Även om jag inte gillar lektionen går jag på den ändå, ibland går jag kanske hem men det är inte så ofta.

Hade ett engelska prov i måndags och det gick sådär, jag skrev på det mesta, men jag vet inte riktigt om det är rätt svar. Jag tror det kanske lutar lite åt ig, tråkigt nog. Men jag vill såklart ha ett g. Och så hade jag ett svenska prov idag. Satsdelar är band det svåraste man kan ha prov på. Jag har tillräckligt svårt att plugga och få in läxor och prov i huvudet, men det här var extremt. Det gick sådär, blanda ihop tyå allt, får se om jag får rätt på något. Det här provet lutar också mot ig, men får se.

Efter skolan hade jag utvecklingssamtal. Jag tycker det är helt okej med samtal med min mentor. MEN...jag gillar inte när det är lite problem som kommer fram. En sak visste jag och en annan sak förstod jag redan. Det första var att jag har ig-varning i engelska. Och det förstår jag till 100%, för jag vet att jag har svårt med engelska. Men sen så har jag typ ig-varning i en til sak, nämligen matte! Min mattelärare har inte sagt till mig att jag har ig-varning, vilket jag tycker är svinit av honom. Det är ju bra om jag får veta det. Visst, jag vet att mina provresultat inte slutade bra, jag har fått ig på alla. Juste, fick tydligen g i en av matteproven, hur det nu gick till. Men nu MÅSTE jag bara göra de andra 3-4 proven i peddan, plus att jag kanske ska göra engelska proven i peddan med. Jag vill verkligen klara engelskan och matten, jag vill inte fortsätta med samma i 2an sen, eller vad min mentor sa. Men jag får väl önska mig själv lycka till och hoppas att det blir bra innan jag slutar 1an!
Kiss and hugs / J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0