Jobbig fredag!



Hej!
Jag vaknar vid halv sex av mitt alarm på mobilen, sedan kollar jag ut genom fönstret med mina trötta ögon och får se MASSA SNÖ där ute. Jag tror jag sprängs. Jag var så glad för att snön snart var borta och så kommer det här. Det är inte okej! Hela kisa är täckt med snö. Det enda man ser för färg är vitt. Fyfan för det här. Jag som började få lite ont i halsen redan igårkväll och så vare detta väder jag skulle ut i dagen efter. Så det blev att ta på sig halsduken för att inte bli värre än vad jag var.

Jag kommer till skolan och jag och Jossan får snabbt höra av Nathalie att hon inte mår bra och kommer inte til skolan. Både Ellinor och Nathalie var borta och det var idag vi skulle börja filma våran film som vi har suttit och bestämt. Vilket jag var så taggad inför. Men eftersom huvudpersonen Nathalie inte var med och kamerakvinnan inte var med så gick allt åt helvete. Vi kunde ju inte spela in några scener. Jo juste, vi kunde bara filma en scen, inget annat. Resten av lektionen kollade vi på andra elevers filmningar som fanns kvar i kameran som vi hade. Efter det satt vi bara och prata med varandra och med Classe, våran lärare. Han berätta om hur det var och vad han gjorde när han jobbade på radion.

Vi hade naturkunskapslabb imorse och jag och Jossan skulle jobba tillsammans, vilket vi alltid gör. Och så säger Christer, våran lärare, att Daniel kan vara med i någon grupp, eftersom vi skulle jobba i par och Daniel inte ingen att vara med. Så då säger Christer att han kan vara med oss. Och jag tänkte: NEJ! Och Daniel själv säger nej, jag är själv. Men efter 2 sekunder ändrar hn sig och säger, jo jag är med dom. FY säger jag bara. Han gick mig på nerverna. Vi fick en liten jobbig disskussion han och jag. Och jag HATAR verkligen disskussioner. Jag blev tillslut arg och skutade prata med honom och var inte på humör.

Jag var på väg hem, äntligen. Allt gick bra från Lkpg till Rimforsa, jag sov och lyssnade på musik, vilket jag inte hörde så mycket av eftersom jag sov, haha. Sen när vi kommer till Rimforsa så går det på människor där, fine. Det är såklart helt okej. Men det är fan inte okej att han "handikappad" något var inte rätt med honom iaf, inget illa menat nu alltså. Han var ju inte en liten kille heller. Han tog ju halva min plats. Jag tänkte : Hallå, det finns väl för fan fler ställen i bussen, måste du sitta här. Och jag skojar inte. Han var så sjukt jobbig. Han satt och kollade på mig i ögonvrån precis hela tiden. Så fort jag gjorde en liten rörelse så kom den snabba blicken på mig. Assa shit, han var läskig. Jag var så jävla nära på att byta plats på grund av honom. Men jag hade inte lyckats, för han var en stor kille och det fanns inte mycket plats att gå förbi honom. Jg låter kanke dum nu. Men jag blev arg. Det finns högst 30 platser till i bussen och han väljer att sitta brevid mig. IDIOT! Plus att han hade med sig en annan kille, som verkligen hade ett handikapp. Det hörd man och förstod man. Han satt och pratade mellan våra säten och sedan hör jag hur han brevid mig vänder sig till honom och säger: Petar du på mig? aa säger killen bakom. Sluta med det! säger han brevid mig, med hög röst. Sen blev det tyst på dom båda. Sen, när jag skulle trycka på stopp-knappen för att gå av, så måste jag höja min arm såklart, annars går det inte att trycka. Men nä jag höjer min arm, vad gör han brevid mig tro? Jo han följer min hand när jag höjer den och när jag sänker den. Sedan kollar han på mig. Fan va irriterad jag blir på såna människor. Jag klarar inte av sånt. Under hela den kvarten mellan Rimforsa till Kisa har han koll på mig. He's nasty! Ja, det var min fredagseftermiddag, ha en bra kväll medan jag ska äta min kebabpizza snart!
Kiss and hugs / J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0