Stockholm, Arlanda!



Hej! Skulle ha srivit igår, men jag är väldigt försyld så jag hade inget energi för det. Jag var för trött för att göra ett inlägg. Men nu ska jag skriva om min lördagsmorgon fram till kvällen.

Morgonen började med att jag gick upp vid halv sex, sex på morgonen och skulle göra iordning mig. Pappa, Roya och jag skulle till Sthlm. Det tog ett tag innan pappa och Roya gick upp. Jag var tvungen att tjata på dom, haha! Sedan kom vi äntligen iväg och jag somnade typ direkt när jag satte mig i bilen. Vi hade ett riktigt fint väder, inga moln på himlen, bara en sor varm sol. När vi kom till Nyköpingbron så stannade vi och köpte något att äta. För min del blev det en Fanta med smak av Äpple, Björnbär och Hallon och en Chokladmuffins, den var lite hårt på toppen, mn den var god! Det jobbiga med hela resan var att jag var ganska förskyld, jag hade ont i halsen, lock för öronen, kunde inte öra så mycket och jag va snorig. Så jag kände mig ganska otrevlig. Efter att ha suttit i bilen i yttligare 2-3 timmar så kommer vi frm till Arlanda och kommer in och kollar när flyget landar. Dom två iraniern som vi skulle hämta skule landa med planet fem över tolv. Och jag tänkte att då borde dom komma snart. Men det tog nästan en timme innan dom kom ut. Jag blev riktigt uttråkad. Jag hade ingen aning om hur dom såg ut, det enda jag visste var att det var en man och en kvinna. Och dom var jättetrevliga. Det jobbiga är att jag inte kan prata med dom, eftersom dom bara pratar persiska. Efter att vi hade hämtat dom på flygplaten åkte vi till Kista Galleria och kollade lite i affärerna. Den första affären vi kolla i trodde jag att vi hade kommet till Hippi-världen. Fanns konstiga kläder, så som hippi-kläder såg ut förrr. Men jag hitta faktiskt en klänning där inne som var ganska fin. Och så hitta jag en väska som jag ville ha, den på bilden, den fanns i blå med tror jag. Väskan kosta 5-600 kr. dyr affär. Sen gick vi in i en skoaffär där det nästan bara fanns extremt högklackade skor och då menar jag extremt. Mensnygga var dom. Jag hitta några som jag ville ha, dom var skitsnygga. Skorna på bilden. Efter att ha kollat i affärerna gick vi till alla olika restauranger som fanns på ett ställe, man kan äta, italenskt, persisk m.m kan inte komma på jmer. Kollar inte så noga på vad restaurangerna heter. Den enda maten jag äter där är persiskmat. I love it! Det finns inte så mycket mer att säga, så jag avslutar mitt inlägg från Sthlm nu.
Kiss and hugs/ J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0