Min 17-årsdag!



Hej!
idag är det en speciell dag, för idag är det min 17-årsdag!
Imorse gick jag upp kvart över fem för att hinna göra iordning mig inför skolan. Ville piffa upp mig lite extra eftersom det är min födelsedag. Hade en vid klänning, tights, klackskor och lockigt hår. Blev ganska nöjd med håret faktiskt. Jag kommer in till huset och hör att min mamma och min bror är vakna. Jag kommer in i rummet och mamma säger: Grattis på födelsedagen, tyvärr får du ingen present idag. (sad face) fast jag visste att jag inte skulle få det.

Jag sitter tillslut på bussen, allt går bra och jag lyssnar på musik. När vi kommer till Tallboda tror jag, så kommer det in en gammal gubbe. Han väljer att sätta sig brevid mig. Okej tänkte jag, varsegod. Sen vid nästa busshållplats kommer det en mamma med en barnvagn. Hon ställer barnvagnen framför mig. Jag tänkte: oj, det här ska bli spännande sen när jag ska ut. Sen kommer vi nästan fram till bussen och jag börjar göra mig redo att ställa mig upp. Men jag tänkte bara greppa tag i mina saker och sen ställa mig upp när bussen hade stannat. Men så blebv det inte. Jag fick gå förbi dom båda medan bussen fortfarande rullare. Med klackskor och en buss som åker samtidigt funkar inte riktigt. Gissa vad som händer. Jo bussen gasar eller vad den gör och jag tappar balansen och dunkar in i dörren på bussen med min stora påse och min tunga väska. Fyfan vilket dunk. Alla titta på mig. Grattis Jessica, du har just gjort bort dig på din födelsedag. HAHAHHAHA! jag skämdes.

Skolan går bra och det är som vanligt, förutom att dom jag känner säger grattis till mig och kramar mig och det uppskattar jag. Det känns jätteroligt att dom vill säga grattis till mig. Och det är ännu roligare när man får en kram på köpet. Jan va gullig och sjöng lite för mig, hahaha. Plus att min klass sjöng för mig på mentortiden. Fick min första present, av mig själv, en tröja som dom som ville i klassen kunde skicka efter. Där det står MP Medieprogrammet Linköping på ryggen. Det var en present från mig till MIG! Det som var lite fränt va att vi fick dom på min födelsedag. Jag ringde min pappa under dagen med, för att säga att jag kommer till honom efter skolan. Han tyckte det var kul och så. Efter en stund säger han: "Just det, du fyller år imorgon va." Jag bah: "Nej pappa. Jag fyller år idag! Jag har varit din dotter i 17 år nu och du kommer inte ihåg när jag fyller" Och pappa bara skrattar i telefonen, hahahaa. Det gjorde min dag, hihii! 

Efter skolan skulle jag ha fikat med Angelica och Alicia. Men syrran mådde lite sådär, så det blev tyvärr inget idag, tråkigt nog. Men får se om hon känner sig bättre på fredag. Måste bara säga att jag ser fram emot mina presenter jag kommer få av mina nära och kära. Om jag får något vill säga.
När jag kom hem så var det en helt vanlig dag. Jag satt vid tvn och typ halv sov. Startade datorn och kolla FB. Så som jag har nu, så har jag 159 st ungefär som har skrivit grattis till mig. Och jag har gillat varenda och skrivit tack på alla. Fick lite skrivkramp. Men vad gör man inte till dom som bryr sig om mig. Eller försöker vara snälla mot mig. Det uppskattas iaf. Vid nio ringde pappa och fråga om jag ville komma ner och städa i restaurangen, på min födelsedag. Men jag tänkte att jag gör ju inget speciellt och jag är ju inte super upptagen heller så jag drog mig ner och hjälpte min pappa. Känns konstigt att jag inte har firat min 17-årsdag. Egentligen är det en helt vanlig dag. Bara det att för 17 år sen föddes jag. Det är inget speciellt med et efentligen, för det föds barn varje minut i hela världen.

Men vill avsluta min dag med att säga: Tack för alla gratulationer på FB, sms, samtal och i skolan. Det uppskattas.
Kiss and hugs/ J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0