Bara nationellt prov?



Hej!
Imorse hade jag nationellt matteprov del 2. Och kan ju säga att det gick sådär. Mer kan jag inte uttrucka mig. För en gång skull var Ellinor i skolan. Hon har typ inte varit i skolan på två veckor!! Det var ett ganska tråkigt väder på morgonen, blåste kallt. Tur att jag kollade vädret innan jag gick till bussen, så jag inte kom i shorts till skolan.

Efter att jag och Josefine var klara med matteprovet, vid halv tio. Satt vi och fundera på när vi började och vad vi hade för lektioner. Vi hade matte och svenska kvar. Men då kom vi på...att vi gör inte ett skit på mattelektionen, eftersom vi inte har något mer att jobba med. Så då fick vi en extra timme att göra ingenting, sedan funderade vi på svenskan...där gör vi heller inget. Så då fick vi sluta. Kom till skolan och hade nationellt prov sen åka hem? Fyfan för det. Behöva åka en timme till skolan och sen sitta en timme med provet och åka hem igen? kändes jävligt surt. Och det som gjorde mig förbannad Josefine hade skrivit klart prover halv tio och då hade vi kunnat ta bussen hem som gick tjugo över tio eller när det var. Men vi vässte inte att vi inte hade något att göra på lektionerna så vi satt ju och vänta på att klockan skulle bli elva så vi fick äta. Ne men då kollade vi med resten av klassen och dom tyckte detsamma som oss. Så vi fick ju sluta skolan vid halv tio. Fast vi inte visste det. Så då hade ju vi kunnat ta bussen hem mycket tidigare. Så jag och Josefine fick vänta på bussen som gick tjugo i tolv. Men det visade sig att Jossan hade kollat på en tid som är på lördagar, så vi fick vänta på tåget ist som gick tjugo över tolv. Men det funka det med. Blåste lite kallt och så, men ja. Och ännu en gång kommer en kille fram till oss och pratar engelska och börjar fråga vart han ska gå på. Då blev det jag som fick svara honom. Fan va duktig jag är på att prata engelska med främlingar, hahaha! Andra gången nu.

Efter att vi hade provet så ville jag gå till skolskörterskan och kolla om hon kunde kolla på min handled, men kvinnan var ju inte där. Hon var på utbildning. Ska inte hon ha det innan hon börjar med detta yrke? hahaha! Så jag får väl gå dit imorgon. Gick till lärarrummet och kolla om dom hade bandage där, men dom hitta inget. Då fick jag tips från en annan lärare, om hur jag skulle göra. Eftersom jag berätta att det värker i armen och handleden. Då bad hon mig att ta av mig min klocka, som är ganska stor i och för sig, sedan försöka hålla min arm varm. Men det blev svårt, för jag hade bara en kortärmad tröja. Plus min skinjacka, som jag sedan fick ta på mig. Och jag gjorde som hon sa, jag tog avmin klockan. Men kände mig så jävla naken efteråt. Så när jag skulle kolla vad klockan va så visste jag inte (sad face). Fast när jag skulle gå hem, så tog jag på mig den. Palla inte vara utan!!

För en liten stund sen regna det som fasen, men nu har det runnit bort, haaha komisk va? Solen kom fram precis så hoppas att det håller sig så. Förut, eller när jag kom hem så satt jag med sommarskolematten. Gjorde 21 uppgifter och sammalagt 60 svar eller vad man ska säga, (a,b,c) om man säger så. Nu ska jag kolla på en film som kom ut i år, pappa kom med den och den verkar vara bra. Den heter Fast Five!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0