Gråta eller skratta?



Hej!
Kom till skolan som vanligt, allt är som det ska. Som det brukar vara på onsdagar. Vi börjar dagen med att ha foto. Vi fortsätter att fixa mina bilder igen. Men det var så att Nathalie skulle bli fotograferad idag med. Och då ville Ellinor och Nathalie att någon av oss skulle hänga med lite här och var. Även om jag kände att jag ville fixa med mina bilder. Eftersom jag typ inte har gjort något. Bara kollat när dom redigerar bilderna på mig. Men jag fick ju hänga med på toaletten och hjälpa Nathalie med sminket och komma med förslag. Vilket gick bra. Sedan fick jag också hänga med ut när det blåste och ta kort på henne, eller vara med och kolla när Ellinor tog kort på henne. När vi var klara där ute i blåsten så gick jag till Josefine och hjälpte henne med mina bilder. Efter en stund kommer Ellinor och säger att dom behöver hjälp. Då tänkte jag...hmmm, vad behver dom hjälp med? det är bara att ta kort. Men det som var problemet var att dom behövde poser som Nathalie kunde göra framför kameran. Så jag fick tyvärr äran att komma på något. För Josefine tyckte inte att hon va bra på sånt. Så jag kom med förslag. Eftersom jag förstod att hon hade gjort samma poser hela tiden. Men korten blev nog bra. Gillar hur Nathalie var klädd iaf!
Efter foto hade vi mentortid, då en del av oss skulle redovisa nyheter. Och jag var såklart en av dom. Och jag måste säga att det gick för jäkla mycket bättre idag än vad det gjorde sist. När vi var klara med det så pratade vi lite om hur, var, vad och när vi skulle ha våran "klass-dag" eller vad man ska säga. Det är den 7 juni men vad vi ska göra hade vi inte bestämt. Men nu har vi lite planerat och det blir att paddla kanot (har aldrig gjort, ska bli kul), sedan typ grilla och kanske bada. Och typ göra lite aktiviteter. Kan bli kul!
Sedan var det lunch och maten var väl okej, köttbullar och potatismos. När jag hade ätit färdigt så bestämde jag mig för att kolla om skolskörterskan var i skolan IDAG, vilket hon inte var igår. Men det var hon, jag gick dit med Nathalie och förklarade hur det var. Hon kom med förslag om vad som kan ha hänt. Som typ: att jag har sluttit vid datan och inte haft stöd åt handlederna. Vilket med andra ord menas att jag sitter och har händerna i "luften" eller vad man ska säga. Så just nu sitter jag med underarmen ner i bordet och sitter helt stilla med armarna, så jag har stöd. Får hoppas det blir bättre så småningom. Hon lindade iaf min handled som jag har väntat på för att det gör så fruktansvärt ont. Men när jag väl får bandage så känner jag inte smärtan, vilket är irriterande. Men det är väl bara bra antar jag.
Sista lektionen hade vi estet och då gjorde vi inte mycket. Astrid gick och filma alla och jag vet inte vad den där filmen innehåller. Den innehåller typ: från att filma en spindel som klättrar till att jag går och härmar en pingvin, hahhaha! Det kommer bli en helt skum film. Som vi sedan kommer kolla på när vi går i 3an skulle jag tro. Min grupp som började med att snygga till en bänk avslutade vårt arbete med att lacka den. Undrar hur länge vi har hållt på med den där jävla bänken. Tog sin tid. Men den blev äckligt snygg i slutet!
Skulle ha gått på Sommarskolan efter skolan, men kände att jag inte palla. Men nästa vecka ska jag dit, för det är då man börjar jobba självständigt. Och då behöver jag inte gå efter att mina vänner går dit. Det var lite därför jag inte gick dit idag. Så jag tog tåget hem med Jossan. Vi har åkt tåg hem varje dag nu. Och det är lika trevligt varje gång. Och varje gång vi åker med tåget hem så möter vi en kille som också alltid har åkt tåg hem. Antagligen för att det är de enda sättet för honom att komma hem. Men det roliga är att han åker samma tid hem som oss. Och det komiska är att vi alltid kommer i samma vagn. Jossan och jag kan ju nästan sätta oss hos dom nästa gång, min idé, hahaha!

Måste berätta en sak som gjorde mig deprimerad. Fast jag vet inte om jag ska gråta eller skratta? Vi hade matte efter lunchen och vi fick TILLBAKA det nationella provet! jag visste vad som stod på spel, så jag behövde inte kolla vad jag fick. Jag slänge efter en stund ett get öga på skiten men la det sedan på bordet igen och la upp fötterna på bordet. Sedan sitter Jossan och räknar ut vad hon fick. Hon räkna ut att hon fick 20p. Och om man fick det så fick man MVG på nationella. Vilket menas MVG troligen i betyg. Tror ni inte att jag blir med deprimerad när bruden brevid mig får MVG och Videl på min andra sida, inte långt ifrån MVG han heller. Så vad ska jag säga. Han va fett sur för att han nästan, nästan fick MVG. Men ska jag skricka och välta bänkar då eller? JAG FICK ABSOLUT IG!!!! ENGELSKA nationella med för den delen. Jävla förbannade skit. Fattar ju fan ingenting. Kan ju aldrig få in något i mitt äckliga huvud. Allt går in i vänstra örat och går ut DIREKT från högra örat!
ååååååååååhh!
Jag ska fan i mig klara matten innan jag slutar 1an. Vi hade ett snacka var och en med Janne. Och då säger han att jag kanske kommer få sitta i peddan med Eje, (läraren jag har i sommarskolan), men då sa jag att jag går på sommarskola. Och förhoppningsvis behöver jag inte gå till peddan i 2an. För om jag ser till att klara alla mina prov som jag har omprov i på sommarskolan så klarar jag mig kanske till slutet. Därför har jag bestämt mig att jobba stenhårt!

THE GAME IS OOOOOOOON! ^^

Måste bara avsluta inlägget med att säga att det kommer bli så grymt jävla tomt när man har slutat 1an. Folk man sätt sen första skoldagen kommer nu att ta studenten. Grattis till dom, men det blir han inte kul vid Media nu asså. Alla snyggingar försvinner typ nu, det är fan inte okej! Men får hoppas att Handel-killarna är snygga, som kommer ta 3ornas skåp om jag fattat rätt. Så hoppas att dom som går i 1an och 2an nu i handel som kommet bli 2or och 3or nästa år är snygga!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAhha,, lilla Jessica.. 20 poäng var G gränsen ;D om man hade närmare 30 då hade man MVG..

2011-05-26 @ 15:27:22
Postat av: Jessica Owrak

Men så som min mattelärare sa så fick man mvg på nationella om man hade 20p.

2011-05-27 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0