Tappat något som betyder mycket för mig


Hej!
Jag blir förbannad på detta! Vad har hänt med min röst? Den har pajat totalt....det låter falskt nu när jag sjunger. För ett tag sen kunde jag hålla tonerna, men nu är det något som är fel. Blir förjävla ledsen. Jag som hade tänkt att kanske söka till idol nästa år, men känns inte som att det blir något om min röst ska hålla på såhär. Jag började sjunga när jag blev 4-5 år kanske, om inte tidigare. Och jag älskade verkligen att sjunga då och det gör jag nu med. Men när man hör hur jävla dåligt det låter så blir man ju bara besviken. Tänk om jag lät såhär innan med, men att jag inte har hört det själv. Och att dom jag känner bara säger att jag sjunger bra, men ljuger för mig rakt upp i ansiktet. Jag hoppas varkligen inte att jag sjöng dåligt innan. Vad fasen ska jag göra. Har jag tappat min sångröst nu eller?

Hade jag inte börjat sjunga när jag var liten, jag vet inte vem jag skulle vara idag då. För utan sång, med min egna röst, blir det ingen Jessica. Jag brukade alltid sjunga, vart jag än var. Om jag var i badkaret, duschen, bilen, toaletten, på rummet. Överallt. Det kvitta vart jag var, jag sjöng hela tiden. Det var min styrka för att klara mig i framtiden. Och nu är jag här, 2011 och jag tror jag tappar rösten.

Men...det STORA ordet men. Det jag kanske ska börja göra är väl att göra min röst lite mjukare genom att öva lite varje dag, men jag vet inte vad man kan sjunga för låt för att den ska passa min röst. Men det får väl bli några olika och så får jag hoppas att min röst kommer tillbaka och att jag sätter tonerna ordentligt. Så som jag vill sätta dom.
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0