Nya skor ger en STOR blåsa!



Hej!
Idag blev mitt och Josefines tåg inställt, så vi fick ta en senare buss in. Så när vi kom till skolan hittade jag något fantastiskt i caféterian. En chokladmouse. Den var riktigt god, funderar på att köpa en likadan imorgon eller nåt! Jag rekomenderar den till dom som läser min blogg, den kostar bara 5 kr. Efter lunchen så hade vi foto, då vi redigerade mina 60-talsbilder. Inte för att vi behövde göra så mycket. Men vissa ville ju överdriva lite ibland, och sedan ändra tillbaka. Gillade inte att se mitt ansikte i närbild. Hahaha! Hoppas bara att mina bilder blir bra, eftersom dom ska sättas ut på Mediatorget och lite var som helst i skolan. Så jag vill ha bra bilder. Sista lektionen hade vi engelska, då jag hade mitt nationella engelskaprov, muntligt, tillsammans med Nathalie. Det gick ganska bra tyckte jag. Men det tyckte inte Eva tyvärr. Fick också veta hur det gick för mig och vad jag får. Men vill helst inte prata om det. Som ni kanske märker så va det inget bra. Så då kan man ju fatta vad jag fick. Men visste redan att det gick dåligt för mig.

Hade en sån förbannad otur med mina nya klackskor som jag köpte i fredags. Hade på mig dom hela dagen i skolan idag. Men jag märkte ganska snabbt att jag inte kunde ha dom på mig för länge. Fick jävligt ont i mina fötter. Så jag gick typ halva skoldagen utan skor.

När vi hade slutat skolan, hade jag och Josefine bara tio minuter, en kvart på oss att komma till rese. Så, med mina nakna fötter, sprang jag och Josefine snabbt som fan till rese. I och för sig så gick vi lite med. När vi kom till tåget så visade det sig att det var fem minuter kvartills tåget gick. Så vi hade sprungit i onödan. Men det är inte varje dag man får lite motion.

När jag och Josefine kom hem till Kisa, kände jag bara att jag lika gärna kunde gå hem utan skor, eftersom jag har gått utan skor ett bra tag. Men snäll som Josefine är så frågar hon om jag inte vill ha skjuss hem. Hon frågar sin mamma och hon säger att det är okej. Skönt att inte behöva gå hem. Hade så ont i fötterna, så det var väldigt snällt av mamma Susanne.

När jag kom hem och tvättade mina fötter, försiktigt, så fick jag se vad hon hade hänt med mina fötter. Jag kände att jag hade fått riktigt ont i min vänstra fot. Men kanske inte så ont. Jag hade mina tankar om att jag har fått en blåsa. Och jag ska lita på mina tankar. Jag hade fått en stor jävla blåsa. Den är ungefär 2-3 cm stor. Svårt att gå, men vad ska jag göra, hoppa? krypa? Räknade också hur många blåsor jag har på fötterna. Jag har 9 st. Borde jag inte ha 10? HAHAHAH!!!

Glömde mitt läppsyl när jag hade foto, men det gjorde inget egentligen. Det var typ slut ändå. Så jag fick gå och köpa ett nytt. Plus att jag passa på att köpa frukt som jag behöver till på onsdag om jag ska klara mig på sommarskolan. Kände mig lite hungrig förut, så jag tog mig en Grekisksallad, mums!
Kiss and hugs / J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0