Måndag 25/4

Hej
 
I helgen var jag med min kära vän Astrid och hennes pojkvän på en restaurang som heter Pinchos, vet inte om jag har pratat om den innan. Men kan berätta lite snabbt hur den restaurangen är och så. Men laddar ner deras app på mobilen, sen så får man kolla i appen vad man vill ha att dricka och vad man vill äta för något. Det är en tapasbar kan man säga. Allt är i miniformat, väldigt gulligt och det smakar gott med, tur va? haha...
 
Sen när man har beställt, så får man vänta ett tag, sen får man ett meddelande om att drickan är klar, så får man gå och hämta det i baren, sedan får man ett sms om att maten är klar, så får man gå och hämta sin planka som allt står på vid köket. Sedan är det bara att äta, smaklig måltid. 
 
Efter en mysig middag drog vi in mot krogarna och gick först till Yellow Fellow, en djungelrestaurang/bar. Ganska varmt där inne, men det är ju djungel så. Där köpte Astrid och hennes pojkvän varsin drink. Jag hade bestämt innan att jag inte skulle dricka någon alkohol. Först och främst för att jag behöver gå ner i vikt, så jag tänkte att jag tar bort alkoholen, även om jag typ aldrig dricker längre. Tycker inte det är så speciellt gott längre. men också för att jag var pank. Hade fixat pengar för att kunna äta mat med dom bara. Så blev en nykter kväll. Va sisådär roligt asså. 
 
Träffade vår andra kompis på krogen...hon var ju skapligt dragen. Så blev att jag var en mamma och städa och höll ordning på henne. Sen blev det lite drama, men det hör väl till. Men det löste sig ganska bra mot slutet. När klockan började närma sig 2 på natten så kom mamma och hämta oss och vi skjutsade hem dom. Sen var det bara dags för mig att sova. Skulle upp ganska skapligt och åka till Mantorp och äta smörgåsbord. 
 
Åkte sen hem till min älskade pojkvän och myste lite innan han skulle få jobba några extra timmar, sen skulle jag vidare till pappa i Kisa. 
 
Men det jag skulle berätta egentligen är att idag är det måndag och jag fick tillbaka mitt matteprov jag hade i måndags, för en vecka sen. Jag tyckte det gick jättebra och räknade typ ihop vad jag trodde att jag skulle få, och jag hade typ räkat rätt. Fick 18 poäng av 31 och jag fick ett E, två poäng ifrån C, alltså nästan VG tror ja. Och jag är supernöjd. Men den glädjen försvann sen på eftermidagen...
 
 Hade engelska på eftermiddagen och tvingade mig dit. Har varit frånvarande ett antal lektioner, men det fanns en anledning, men ingen bra sådan. Men så pratade min lärare med mig en del under lektionen. Och det slutade med att jag satt med tårar i ögonen, hon sa det inte på något elakt sätt eller rakt på sak, men jag kunde läsa mellan raderna om att jag garanterat kommer få ett F i engelska 6. Alltså IG, underkänt...hon tyckte att jag skulle gå Engelska 5, men då sa jag att jag är godkänd i den kursen, så jag kan inte gå den igen. Så jag blev lite ledsen öer att situatioen är som den är. Och nu ber hon mig att komma till lektionerna som är kvar. Men jag ser ingen vits med de, då jag ändå kommer få ett F. Och vi har två nationella prov och en muntlig presentation om en bok, känner absolut inte för att försöka göra mitt bästa när jag ändå vet att jag komer få ett F i kursen, så får se vad som händer. Vill absolut inte gå på lektionerna. Så får prata mer med läraren och se vad vi ska göra. 
 
Så ja, denna dag var sådär, verkligen upp och ned. Inget jag tycker speciellt mycket om. Men det var lite av vad som hände i helgen och min skoldag. Imorgon är jag ledig och ska mysa med min pojkvän ikväll och lite imorgon innan han ska jobba sen ska jag åka till min syster i Finspång, håller på att planera bröllop förstår ni, så blir lite bröllopssnack och en fika eller mat, sen hem till Kisa och sova. Engelska på onsdagen, wohooo...not.
 
XOXO / J
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0